Levi Strauss bestaat 130 jaar, maar qua resultaten valt er weinig te vieren bij de beroemde spijkerbroekenfabrikant. Inmiddels schrijft Levi Strauss rode cijfers. Het bedrijf probeert nu het tij te keren door onder meer enorme prijsstunts. Duitse discounters verkopen de 501 voor nog geen dertig euro zo meldt het Duitse blad Werben & Verkaufen. Daarnaast is het bedrijf genoodzaakt grondig te reorganiseren en verliezen alleen al in Europa zo'n 300 mensen hun baan. De Levi's 501 heeft zijn glans verloren. In de jaren tachtig was het merk nog razend populair, maar nu wordt de Amerikaanse klassieker voorbij gestreefd door hippe merken als G-Star, Nolita of Miss Sixty. Over het eerste kwartaal van dit jaar werd een verlies geboekt van ruim 24 miljoen dollar; alleen al in Europa daalde de omzet met 11%, vergeleken met dezelfde periode in 2002. En dat terwijl de totale markt voor spijkerbroeken dit jaar met naar schatting vier procent zal groeien.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN