Karl Lagerfeld komt met nieuwe avondkledingcollectie
bezig met laden...
Karl Lagerfeld blijft zich richten op de groei van zijn portfolio in Noord-Amerika met de lancering van een nieuwe collectie met avondkleding, speciaal ontworpen voor consumenten in die regio. De lijn, genaamd ‘The Social Collection’, zal eerst alleen online en daarna bij geselecteerde retailers verkrijgbaar zijn, maakte het modemerk bekend.
De collectie bestaat uit dertien verschillende designer-jurken, variërend van off-the-shoulder galajurken tot cocktailjurken met lange mouwen. Alle modellen zijn voorzien van kenmerkende details als pailletten, kant, parels en bloemenprints, waarmee het ‘chic en vrouwelijke DNA’ van het merk naar eigen zeggen wordt weerspiegeld.
”We zijn verheugd om deze inspirerende collectie op de markt te brengen, waarmee we de vele jaren van onze expertise in design samenbrengen en alle leeftijden aanspreken, verklaart Camille Passaro, voorzitter van Karl Lagerfeld Paris dress division. “We zijn ervan overtuigd dat deze collectie een tijdloze maar innovatieve en moderne kijk op Karl Lagerfeld Paris zal brengen.”
De prijzen van de nieuwe lijn variëren van 168 tot 398 dollar (159 tot 377 euro). De collectie is aanvankelijk alleen verkrijgbaar via de Karl Lagerfeld-webshop en zal in maart worden gelanceerd bij geselecteerde retailers, waaronder Hudson’s Bay en Lord & Tailor.
Beeld: Karl Lagerfeld