Het populaire Californische merk Juicy Couture heeft afgelopen week zijn eerste flagshipstore in Tokyo geopend. Mede-oprichtster Pamela Skaist-Levy was bij de officiële opening van de winkel in het Aoyama district. "In Ginza staan zoveel hoge gebouwen, en Shinjuku's sfeer paste niet bij wat Juicy Couture in gedachte heeft," zei Skaist-Levy tegen WWD over de keuze van de locatie. "Aoyama heeft een speciale sfeer. Dit is de plek waar Juicy Couture zijn complete assortiment wil tentoonspreiden." De nieuwe winkel biedt zowel dames- en herenmode als accessoires zoals schoenen, zonnenbrillen, tassen, hondenaccessoires en iPod hoesen. Juicy Couture heeft met deze opening 10 verkooppunten in Japan. Het bedrijf heeft onlangs 10 concessies in Yokohama, Chiba, Niigata en Sapporo geopend. Sanns Freres, de Japanse distributeur van het bedrijf, hoopt op een totaal van 50 winkels. De winkel biedt onderdak aan Juicy Couture's eerste herenlijn. Hier kan men overhemden met grafische print van de hand van Duran Duran basist John Taylor - en tevens man van mede-oprichtster Gela Nash-Taylor) - vinden. Paul Charron, voorzitter van Juicy's moederbedrijf Liz Claiborne Inc zei tegen WWD dat het merk alle verwachtingen had overtroffen en "nu een fenomeen" is. Het bedrijf wilde de projecties voor de winkel niet prijgeven, maar Charron zei wel dat "de toename in omzet ons de zekerheid gaf verder uit te breiden." Hij zei ook dat het merk ten tijde van de overname door Claiborne in 2003 van een groothandelsomzet van $50 miljoen tot $300 miljoen was uitgegroeid. "We hebben dat bereikt zonder nieuwe distributiepunten te openen, alleen een paar winkels. Dit jaar zullen we 17 winkels openen, waarvan twee flagships in San Francisco en New York. Deze flagship in Aoyama betekent veel voor ons," zei hij. Charron zei ook dat ondanks de lancering van een aantal van Claiborne's merken in Japan, die "markt nog steeds onderontwikkeld" was en dat de introductie van Juicy Couture in Tokyo een belangrijke toets voor de groep was. Juicy Couture is in de toekomst van plan horloges, parfums, baby- en kinderkelding en cosmetica en interieur collecties te lanceren.

 

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN