• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Jaaromzet Valentino stijgt aanzienlijk

Jaaromzet Valentino stijgt aanzienlijk

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Italiaanse Valentino Fashion Group heeft in 2005 een geconsolideerde omzet stijging van 11.4 procent gerealiseerd. De groepsomzet steeg naar 1.73 miljard ten opzichte van 1.55 miljard het jaar ervoor. De stijging vond voornamelijk plaats dankzij betere omzet bij dochterbedrijven Hugo Boss en Valentino. De omzet steeg in alle markten, vooral in de VS met 12.3 procent en in Azië met 31.8 procent. Chineze omzet nam met 65.9 procent toe, terwijl in Japan the omzet met 47.4 procent steeg. De stijging in Japan werd mede gestimuleerd door de overname van Valentino Boutique Japan. De Europese markten zagen zagen ook positieve resultaten met een omzetstijging van 8.9 procent in de Duitse markt, een stijging van 12.5 procent in Frankrijk, 22.4 procent in Spanje, 20.6 procent in de Scandinavische markt en een toename van 16.8 procent in Rusland en Oost Europa. De operationele winst steeg vorig jaar met 18.4 procent naar 195.2 procent. De geconsolideerde nettowinst bedroeg 143.2 miljoen, een aanzienlijke stijging van 42.9 procent. De groei werd gestimuleerd door een omzetstijging van 12.1 procent naar 108.2 miljoen bij Hugo Boss en een stijging van 22.9 procent naar 20 miljoen bij Valentino. De Valentino Fashion Group heeft een nettowinst van 90.5 procent, een stijging van 56 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Eind 2005 had de groep 9,844 werknemers. Eind 2004 waren dat er nog 8,903. De toename van werknemers was, voor ongeveer 60 procent, het gevolg van retailexpansie. De eerste twee maanden van 2006 hield de groeitendens van de groep aan met een omzetstijging van 11 procent naar 421 miljoen. De omzetgroei zal dit jaar naar verwachting overeenkomstig zijn met de resultaten aan het begin van dit jaar, dankzij een overvloed aan orders en verwachte retailontwikkelingen. De directie verwacht dit jaar de operationele- en bruttowinst te verbeteren. Dankzij een goede start aan het jaar en de verwachte evolutie van marges en kostenstructurering gedurende het jaar is het positief over de toekomst.

Valentino