• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Internationale expansie Patrizia Pepe

Internationale expansie Patrizia Pepe

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het Italiaanse modemerk Patrizia Pepe gaat op korte termijn 17 nieuwe monobrandstores openen in Europa en Azië en de herencollectie verder uitrollen. Dat zijn de twee belangrijkste pijlers van de internationale expansiestrategie zoals het bedrijf die heeft onthuld. Ook in Nederland moet een winkel komen, ”bij voorkeur in Amsterdam”, zegt Nathalie van Loock die het merk hier vertegenwoordigt, ”het zoeken is nu nog naar een geschikt pand.”

Het merk Patrizia Pepe werd in 1993 opgericht door Patrizia Bambi en haar echtgenoot Claudio Orreo. Hoewel beiden geen modeachtergrond hadden, wisten zij van het merk een groot succes te maken. Patrizia Pepe heeft inmiddels meer dan 1200 verkooppunten wereldwijd en boekte in 2006 een omzet van 100 miljoen euro. In Nederland zijn er 70 verkooppunten voor de damescollectie (o.a. de Bijenkorf) en nu ,na één jaar, al 10 voor de herenlijn.

Patrizia Pepe wordt wel met Zara vergeleken, hoewel de levertijd van het Italiaanse merk nog korter is dan die van het Spaanse modeconglomeraat en het prijskaartje hoger. Patrizia Pepe heeft de tijd van de tekentafel tot uitlevering voor de flashcollecties teruggebracht tot twee weken. Zara doet het in zes. Ongeveer de helft van de 1,4 miljoen items die jaarlijks worden geproduceerd, de modische items en accessoires, wordt op deze manier gemaakt. Voor de andere helft, de basiscollectie, wordt de reguliere seizoensplanning gehanteerd. Zo kan Patricia Pepe iedere week nieuwe stukken leveren, zij het in bescheiden hoeveelheden, zodat klanten geregeld terugkomen. Patrizia Bambi is nauw bij het proces betrokken. Iedere vrijdag neemt zij persoonlijk contact op met de showrooms in Italië en zij past alle 1500 collectiemonsters zelf voordat die in productie gaan.

Patrizia Pepe