• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Influencer Marketing Agency helpt merken op een succesvolle manier te werken met een nieuwe generatie digital influencers

Influencer Marketing Agency helpt merken op een succesvolle manier te werken met een nieuwe generatie digital influencers

PARTNER CONTENT
Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Influencer Marketing Agency helpt merken op een succesvolle manier te werken met een nieuwe generatie digital influencers

Vandaag is de officiële lancering van Influencer Marketing Agency (IMA). IMA is een bureau dat merken helpt om, via een wereldwijd netwerk van de belangrijkste digital influencers, op een effectieve manier te communiceren met miljoenen consumenten.

IMA is opgericht door drie ondernemers onder de 35 jaar; Joost Nauta (33), Maddie Raedts (27) en Emilie Tabor (27). Samen staan zij sinds 2010 aan de voorhoede van het bundelen van de krachten van internationale bloggers en digitale influencers. Toendertijd waren zij betrokken bij de lancering van modeplatform Fashiolista.com.

Joost, Maddie en Emilie waren zich al snel bewust van de enorme impact van digital influencers in het succesvol opbouwen van hun platform. Sinds 2010 zijn ze druk bezig geweest met het opzetten van een wereldwijd netwerk van bloggers en ambassadeurs. Vanuit dit netwerk is Fashiolista Agency ontstaan. Vanuit Fashiolista Agency werken zij samen met modemerken aan effectieve en succesvolle communicatiestrategieën door deze nieuwe manier van earned media in te zetten. De lancering van IMA weerspiegelt de exponentiële groei van het bureau in nieuwe markten, zoals food, reizen, sport en lifestyle.

Joost Nauta, mede-oprichter van IMA zegt: “Het was voor ons een logische stap om ons netwerk, kennis en expertise in influencer marketing te gebruiken in onze samenwerking met adverteerders en merken. Deze ontwikkelingen liepen vanzelfsprekend uit tot een eigen bureau. Inmiddels zijn we uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende digital influencer bureaus van Europa. De lancering van IMA staat voor de volgende gedurfde stap in onze ambitieuze plannen.”

Over de afgelopen vier jaar heeft IMA met een team van 25 mensen, een sterke reputatie opgebouwd in een nieuwe niche binnen het gebied van online marketing. Met op maat gemaakte strategieën en campagnes helpt IMA toonaangevende internationale merken om hun verhaal te vertellen. IMA doet dit door de autoriteit en het bereik van de meest invloedrijke digital influencers, bloggers en vloggers in te zetten.

Internationaal modemerk Diesel is een van de eerste klanten van het bureau. De afgelopen jaren hebben zij intensief samengewerkt aan het opzetten van verschillende influencer marketing campagnes. Ook DKNY, Samsonite, Albert Heijn, Bacardi, HEMA, MANGO en TUI behoren tot de klantenkring van IMA.

Emilie Tabor, mede-oprichter van IMA , zegt "Het medialandschap is de afgelopen jaren ontzettend veranderd waardoor het lastig is om een jongere doelgroep te bereiken via traditionele vormen van reclame. We zien een sterke stijging in de behoefte van merken om te investeren in influencer marketing. Ze realiseren zich dat digital influencers de nieuwe trendsetters zijn die miljoenen mensen kunnen bereiken en beinvloeden.”

Naast het opzetten van projecten voor merken, beschikt IMA over een groot netwerk van digital influencers waaronder Lizzy van der Ligt, Anna Noushin, Colourful Rebel en Fitgirl Code.

In totaal werkt IMA samen met 3,500 vooraanstaande internationale bloggers, vloggers en social influencers die samen meer dan 100 miljoen consumenten bereiken wereldwijd in de sectoren: fashion, food, sport en lifestyle.

Maddie Raedts, Co-Founder, IMA zegt: "We bieden niet alleen een waardevolle service voor merken maar ook aan ons groeiende netwerk van influencers. We helpen influencers met het opzetten van creatieve samenwerkingen en matchen hen met toonaangevende merken die passen bij hun DNA. Ons team is zeer ervaren in het ontdekken van de meest opkomende en populaire influencers om hen te helpen nog succesvoller te worden. Ons Talent Management team biedt persoonlijke vertegenwoordiging, ondersteuning en begeleiding voor een selectie van de beste talenten binnen het bedrijf."

IMA heeft een hoofdkantoor in Amsterdam en kantoren London en New York.
Partner Content