• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • In Beeld: Kleurrijke eerste modeshow van Fabienne Chapot

In Beeld: Kleurrijke eerste modeshow van Fabienne Chapot

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Fashion

Fabienne Chapot, tot vorig jaar bekend als modemerk Fab., nam de volgende stap op het gebied van haar kledingcollectie. Woensdagavond presenteerde oprichter Fabienne Chapot en creative director Sophie van Bentum de derde kledingcollectie van het merk, maar dit keer voor het eerst met een volwaardige modeshow.

Vorig jaar lanceerde het merk de eerste kledingcollectie tijdens de modebeurs Modefabriek. Nu heeft Fabienne Chapot gekozen voor een ander toneel. Genodigden wachten geduldig af terwijl een van de modellen in een strandstoel wacht tot de muziek start. Haar jaren zeventig haarstijl en kleurrijke badpak geven al een kleine hint van de verschillende items die kort daarna op de catwalk te zien zijn. Vrolijke en grote prints zijn te zien op lange jurken, high rise pantalons en lichte tops.

De vrouwelijke jaren zeventig stijl is wat Chapot en van Bentum willen verspreiden. “Dat zou toch fantastisch zijn, als je vrouwen in Parijs in Fabienne Chapot ziet lopen. Dat herken je meteen, de kleurrijke prints.” Nu ze een eigen modeshow hebben gerealiseerd, het grote doel van Chapot en Van Bentum, wordt dat het volgende doel: de merkbeleving in heel Europa neerzetten. Inmiddels is het merk in 500 winkels wereldwijd te koop, voornamelijk in Europa. 220 van deze verkooppunten zijn te vinden in Nederland.

Fabienne Chapot: "De kledingcollectie is nu volwaardig genoeg voor een eerste modeshow"

Tijdens de bekendmaking van de eerste kledingcollectie vertelde Fabienne Chapot dat ze de focus meer op kleding wilde leggen in plaats van schoenen en accessoires, ook al kenden de meeste klanten het hierdoor. Inmiddels is de helft van alle producten van het merk kleding, een kwart schoenen en een kwart accessoires, vertelt Van Bentum. In de verkoop is de kleding goed voor 65 procent van de totale omzet, vult Chapot aan. Schoenen maken 25 procent van de verkoop uit en accessoires rond de 10 procent.

De eerste modeshow was weer een nieuwe stap voor het merk, maar het betekent niet dat de twee op hun lauweren gaan rusten. “We willen altijd meer en zo gaan we ook nog zomer- en winterjassen uiteindelijk toevoegen.”

Beeld: Fabienne Chapot

Fabienne Chapot