De Duitse modegroep Hugo Boss heeft gedurende de eerste negen maanden van het jaar een omzetstijging van 14 procent naar 1,216 miljoen euro geboekt. Boss Womenswear leverde de grootste bijdrage aan de groei, met een omzetstijging van 70 procent naar 127 miljoen euro, ten opzichte van 74 miljoen euro gedurende dezelfde periode vorig jaar. De omzet van schoenen en lederwaren steeg met 35 procent, terwijl de groepsomzet uit retailactiviteiten met 43 procent vooruit sprong. De Europese omzet steeg met 14 procent naar 863 milljoen euro, met stijging van 11 procent van de omzet in Duitsland naar 278 miljoen euro. Hiermee heeft de groep de Duitse retailmarkt weten te overtreffen. De omzet in de VS steeg, ondanks moeilijke retailomstandigheden, met 17 procent.

Ondertussen namen de brutowinst met 13 procent toe naar 188 miljoen euro, terwijl de nettowinst met 17 procent naar 133 miljoen euro stegen. De cash flow steeg met 17 procent naar 173 miljoen euro. De groepsomzet uit licenties bedroeg 28 miljoen euro; de omzet uit parfumlicenties steeg met 4 procent, terwijl die van horloges en brillen licht daalde. De oorzaak hiervoor was de verandering van licentiehouder voor beide categorieën. De brutomarge trok met één percentagepunt aan, dankzij de toenemende verkoop via eigen winkels. Hugo Boss zette de opening van eigen winkels gedurende de periode voort.

De directie verwacht dat de omzet voor fiscaal 2006 tussen de 12 en 14 procent zal stijgen, en dat de winst met gelijke waarden zal toenemen. Het verwacht zelfs "nieuwe records in omzet en winst" voor het jaar.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN