• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Hoogtepunten: Milaan Fashion Week voor Heren AW21

Fashion

Hoogtepunten: Milaan Fashion Week voor Heren AW21

Door Trendstop

27 jan. 2021

Ondanks de huidige lockdowns presenteerde de hereneditie van Milaan Fashion Week dit jaar een combinatie van fysieke shows en digitale presentaties van collecties. Ontwerpers hebben zich razendsnel aangepast aan de nieuwe opzet met collecties die geïnspireerd zijn door de veranderende levensstijlen van consumenten.

Fendi

Kleding voor binnen, invloeden van nachtkleding en comfortabele loungekleding stijlen waren de voornaamste kenmerken van een Fendi collectie die toegespitst was op thuisblijven. Badjassen van jacquard, pyjama’s en op ondergoed lijkende thermische, geribbelde breisels gingen gepaard met pantoffels met spatbescherming om ze ook buiten te kunnen dragen. Omkeerbare stukken maakten de collectie nog draagbaarder en ook praktisch.

Prada

Voor diegenen die erop uit willen trekken werd het assortiment van Prada voor FW21-22 overheerst door lange onderbroeken met gebreide motieven die de basis vormden voor een knusse collectie. Statement motieven van Argyle tot Art Deco werden gepaard met pakken en bijpassende jacks. Buitenkleding varieerde van behaaglijke teddy jassen tot oversized bomberjacks die allemaal beschermende, knusse silhouetten en eigenschappen hebben.

Etro

Het thema achter de levendige collectie van Etro was opruimdrift en de herontdekking van oude geliefde items uit de garderobe. Vintage stukken en artikelen uit het archief inspireerden een mix en match benadering die traditionele crickettruien combineerde met mondiale prints en verwijzingen naar verre reizen. Vitamine-achtige tinten voegden een gezonde dosis kleur toe voor een optimistisch gevoel over het komende seizoen.

Exclusieve Aanbieding:

Lezers van FashionUnited krijgen gratis toegang tot het Fall Winter 2020-21 Key Themes Directions rapport van Trendstop met alle onmisbare trends uit de FW20-21 collecties. Klik op de banner voor uw gratis exemplaar.

Trendstop .com is one of the world's leading trend forecasting agencies for fashion and creative professionals, renowned for its insightful trend analysis and forecasts. Clients include H&M, Primark, Forever 21, Zalando, Geox, Evisu, Hugo Boss, L'Oreal and MTV.