Tommy Hilfiger Corp heeft gisteren gezegd dat het de Karl Lagerfeld lijn laat vallen. De Amerikaanse modegigant kocht Lagerfeld's label in 2004 voor $27.5 miljoen. De lijn werd in New York ontworpen en werd aan warenhuizen en een beperkt aantal speciaalzaken verkocht. De productie van de duurdere lijn, Lagerfeld Collection, zal in Parijs worden voortgezet. De modebranche verbaast zich over de mislukking van Lagerfeld's signatuur merk. Voor Chanel en Fendi produceert hij steeds opnieuw spetterende collecties. "Hij is echt een van de grootste namen in de branche," zei Ken Downing, modedirecteur voor warenhuis Neiman Marcus, die de collectie in maart lanceerde. Volgens Downing werd de collectie goed door consumenten ontvangen. Andere warenhuizen zoals Saks en Bloomingdale's waren echter minder enthousiast. Saks kocht de herfstcollectie niet in, en Bloomingdale's plaatste de lijn alleen in drie van zijn 33 winkels. Een aantal speciaalzaken heeft, na slechte leveringen en trage omzet, de herfstlijn laten vallen.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN