• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Hermès Q2 omzet stagneert

Hermès Q2 omzet stagneert

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Luxe goederenbedrijf Hermès International heeft de omzet in het tweede kwartaal zien stagneren. Volgens het bedrijf was dit het gevolg van minder snelle leveringen van de voorjaar-zomer collectie. Desondanks verwacht men wel de voorspelde 7 tot 7,5 procent omzetgroei voor dit fiscale jaar te realiseren. De omzet voor de drie maanden tot 30 juni steeg met 4,5 procent naar €339 miljoen, dankzij grote vraag naar parfums, lederwaren en sieraden. "De zaken lopen geheel naar verwachting," zei financieel en administratief directeur Mireille Maury en wees op de groei van 9 procent in Hermès eigen retailnetwerk. Zij zei ook dat de vooruitzichten voor de maand juli positief zijn. De omzet steeg gedurende de eerste helft van het jaar met 7,9 procent naar €700,5 miljoen. Toch waren analysten teleurgesteld over de resultaten. Andere bedrijven in de luxesector presteerden veel beter. Eerder deze week rapporteerde LVMH een omzetstijging van 10,5 procent voor het tweede kwartaal en een stijging van 13 procent over de eerste helft. "Wederom zijn de groothandelsactiviteiten van Hermès (30 procent van de totaalomzet) zeer onberekenbaar gebleken," schreeft HSBC analyst Antoine Belge in een rapport. "In 2006 zal Hermès waarschijnlijk weer minder goed presteren dan de rest van de sector." Hij schreef ook dat de verkoop in Japan is achter gebleven vanwege de zwakke yen. Daardoor was de omzet van zijde producten teleurstellend. Maury zei echter dat de omzet van zijde producten in eigen Hermès winkels in het tweede kwartaal met 7 procent was gestegen. De omzet van lederwaren steeg met 20 procent, maar de confectieomzet bleef onveranderd. De parfumomzet is echter fors gestegen (34,1 procent) dankzij de goede verkoop van Terre d'Hermès, een aftershave voor mannen. De grote vraag naar kleine lederwaren en sieraden zorgde ook voor een stijging van 24 procent onder de "andere sectoren" naar €34,6 miljoen.

De omzet in Europa, Frankrijk uitgesloten, steeg met 17,9 procent naar €64,4 miljoen. Het bedrijf blijft winkels in Europa openen. Onlangs opende het boetieks in Amsterdam en Kopenhagen en later dit jaar wordt een winkel in Venetië geopend. De VS doet het ook goed. "De trend is ook erg sterk in de VS," zei Maury. Daar steeg de omzet met 11,7 procent naar €51,3 miljoen. Ondertussen daalde de omzet in Azië met 0,6 procent, ondanks "grote ontwikkeling" in China. Maury zei de opening van een Maison Hermès in Seoul in november daar verandering in zou brengen.

Hermès