• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Herfst/Winter ’16 Commerciële Thema’s op Beurzen

Herfst/Winter ’16 Commerciële Thema’s op Beurzen

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Fashion

Ieder seizoen bezoekt het trendteam van Trendstop wereldwijd de grootste modebeurzen om onze abonnees een exclusieve blik op de komende seizoenscollecties te bieden. Van WOMAN in New York tot Who’s Next in Parijs, onthuld het trendteam de nieuwste merken en de leukste trendinnovaties om in de gaten te houden. Naast de uitlichting van de nieuwste trends in kleding, accessoires en schoenen, laat Trendstop zien hoe de reeds voorspelde trends must-haves zijn geworden in onze Commerciële Thema’s. Deze thema’s volgen de opkomende trends vanaf onze voorspellingen tot aan de commercieel succesvolle producten op de modebeurzen. Deze week krijgen lezers van FashionUnited een eerste blik op drie onmisbare commerciële thema’s die tijdens het FW16-17 beursseizoen volop aanwezig waren, waarbij het jaren zeventig kleurenpalet aangepast werd aan formele silhouetten en utilitaire invloeden ook in denim basisstukken te zien waren.

New Utility

New Utility, de Trend van 2016 van Trendstop, bracht het concept van aangekleed doch praktisch in kaart, waarbij mode en functie nader tot elkaar kwamen op een hedendaags niveau. Hardware accessoires krijgen een mat, gedragen uiterlijk om de functionele esthetiek te benadrukken. Geribbelde panelen en donkere denim overalls tonen hoe modesilhouetten kunnen worden aangepast om deze utilitaire sfeer met een focus op militaire details uit te drukken.

70’s Gentlewoman

Dit reeds voorspelde thema bestaat uit esthetiek uit de Moderne Jaren Zeventig met mannelijke pasvormen uitgevoerd in herfsttinten. Jongenskleding wordt gekenmerkt door veelvuldige oppervlakten en getextureerde breisels in streepdessin. Damesaccessoires zijn eenvoudig en gestroomlijnd met details die door de jaren zeventig zijn geïnspireerd. Het warme, nostalgische palet bestaat uit diep tan en rijke ochretinten.

Quiet Comfort

In het thema Quiet Comfort komt luxe loungen aan bod. Silhouettes zijn soepel en volumineus met weinig details. Vormen zijn teruggebracht tot de basis, met kleine details zoals franjes en winkelstoffen om de beweging van fijnmazige stoffen te suggereren. Schoeisel blijft minimalistisch, met pumps in neutrale tinten.

Exclusieve Aanbieding

Lezers van FashionUnited ontvangen een gratis exemplaar van Trendstop’s SS16 Paris Trade Show Overview Report, met essentiële trends en nieuwe merken die op de beurzen in Paris werden gespot. Klik op de banner voor uw gratis rapport.

Trendstop is een van 's wereld's meest vooraanstaande trendadviesbureaus op het gebied van mode, bekend vanwege zijn inzichtelijke trendanalyses en prognoses. Trendstop.com rekent H&M, Primark, Forever21, Zalando, Geox, Evisu, Hugo Boss, L'Oreal en MTV tot zijn klanten.

Beelden via Trendstop, van links naar rechts: Knitss, MFP, Sunnei, Idano, 3.1 Phillip Lim, Peregrine, AKIN TO, Gray Matters and By SUN.


Trendstop