• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • H&M weer plannen voor nieuwe formule

H&M weer plannen voor nieuwe formule

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Fashion

De H&M groep werkt aan een nieuwe retailformule. “Het creëren en lanceren van nieuwe merken is een belangrijk onderdeel van onze groeistrategie en volgend jaar staat de lancering van een nieuw merk op de planning,” aldus CEO Karl-Johan Persson in de presentatie van de cijfers van het derde kwartaal.

De lancering van het nieuwste merk van de H&M Group ligt nog vers in het geheugen. Arket opende eind augustus voor het eerst haar fysieke en online deuren en verschillende vestigingen van het merk moeten nog geopend worden. “De H&M Group heeft verschillende nieuwe merken de snel groeien en goede potentie hebben voor de toekomst. Ons meest recente merk Arket is met succes gelanceerd in 18 Europese online markten en met winkels in Londen, Kopenhagen en Brussel,” aldus CEO Karl-Johan Persson. Het is niet bekend wanneer er meer informatie vrijkomt over het merk dat de H&M Group volgend jaar wil gaan lanceren. De groep heeft op dit moment zeven merken; Cos, Weekday, H&M, Cheap Monday, Arket, Monki en &Other Stories, acht als je H&M Home meetelt.

Na Cos, Monki, Weekday, & Other Stories en Arket komt er nog een nieuwe H&M formule

In het rapport maakt de H&M Group eveneens bekend dat in het derde kwartaal de omzet met 5 procent is gestegen naar 59,282 miljoen Zweedse kroon (6,2 miljard euro). De winst voor belasting kwam meer op 26,350 miljoen Zweedse kroon (2,7 miljard euro).

Om goede resultaten te blijven boeken wordt er gefocust op verschillende aspecten, aldus Persson in het persbericht. “We blijven de online winkel verbeteren en voegen meer en snellere leveringsopties toe terwijl we tegelijkertijd het assortiment vergroten. We testen eveneens nieuwe winkelconcepten voor H&M om onze klanten een nog meer inspirerende winkel aan te kunnen bieden.” Ook wordt de fysieke aanwezigheid van de groep geoptimaliseerd dat zal resulteren in de sluiting van 90 winkels. Daarnaast wordt gemeld door Persson dat een grote focus ligt op nieuw technologieen om de productieketen te versnellen en daardoor een snellere leadtime te hebben.

Op 31 augustus had de H&M Group 4553 winkels wereldwijd en was de groep aanwezig in 68 fysieke markten en 41 online markten. In 2016 behaalde de H&M Group een totale omzet van 23,6 miljard euro en een nettowinst 2 miljard euro.

Geheugenopfrisser

Meer over de drie meest recente gelanceerde formules van H&M Group - Arket, & Other Stories en COS - in de tijdlijn. Navigeer door de drie momenten middels de pijlen.

Beeld: H&M Group

Arket
H&M Group