• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • H&M opent in Azië

H&M opent in Azië

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Zweedse modeketen Hennes & Mauritz opent deze maand zijn eerste Aziatische winkel. Met een 3500 meter grote winkel zet de keten in Hong Kong voor het eerst voet op oosterse bodem. De Chinese vestiging krijgt meteen een primeur in de vorm van de lancering van de nieuwe Madonnacollectie, M by Madonna, die in de rest van de wereld pas twee weken later in de winkels ligt.

H&M verwacht veel van de expansie in China, vertelt CEO Rolf Eriksen: "China is een strategische en spannende markt met een hoge modebewustheid en een grote koopkracht. We zien daar volop mogelijkheden voor uitbreiding." Het filiaal in Hong Kong is dan ook pas het begin van de uitbreiding in Azië. In april opent de keten twee winkels in Shanghai en in het najaar krijgt Hong Kong er nog eens drie filialen bij. "H&M heeft een lange relatie met China omdat een derde van de productie in Chinese handen is," vertelt woordvoerder Annacarin Björne. "Omdat H&M altijd zoekt naar mogelijke nieuwe markten, was de overstap naar China logisch." China is niet de enige markt waar H&M zich op concentreert. Behalve in China wil de modegigant de komende tijd meer winkels openen in de bestaande markten VS, Spanje, Italië, Engeland en Canada. Ook staan er nieuwe landen op de agenda. Dit jaar zijn Slowakije, Griekenland en Qatar aan de beurt. Voor volgend jaar heeft de modeketen een filiaal in Japan op de planning staan. Het afgelopen jaar opende de keten 168 winkels. Hiermee kwam het totaal uit op 1345 in 25 landen. Vorig jaar behaalde het Zweedse concern een omzet van SEK 80.081 miljoen.

H&M