• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • H&M gaat nieuwe retailformule lanceren

H&M gaat nieuwe retailformule lanceren

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Zweedse modeketen Hennes & Mauritz gaat volgend jaar een nieuwe retailformule voor dames en heren in een hogere prijsklasse lanceren. Dat liet het bedrijf weten tijdens de bekendmaking van de tweede kwartaalcijfers. De nieuwe keten zal een nieuwe naam krijgen en zal gericht zijn op een doelgroep in het hoger marktsegment. De kledingprijzen zullen echter wel lager liggen dan die van de concurrenten in dat segment. In 2007 zal de keten 10 winkels openen. Tot op heden is niet bekend in welke landen deze winkels zullen zijn gevestigd. Ook is intern ”geen nadere informatie over de ontwikkeling bekend,” aldus Annette Veenstra van H&M Amsterdam. Nils Vinge, hoofd van investor relations van H&M, zei tegen Women's Wear Daily dat er naar verwachting in augustus meer over bekend zal zij. Wel is zeker dat het bedrijf volgend jaar voor het eerst winkels in China gaat openen. In het voorjaar zullen twee winkels in Shanghai en Hong Kong worden geopend. De groep maakte woensdag ook bekend dat de nettowinst in het tweede kwartaal naar 3.92 Zweedse kronen (426 miljard euro) was gestegen. De omzet was met 7 procent gestegen naar 17,06 miljard kronen. In mei steeg de omzet met 13 procent. De winststijging is onder andere het gevolg geweest van de opening van ongeveer vijftig nieuwe winkels in Europa en de VS.Eind mei telde de groep 1244 winkels in totaal. Het bedrijf is van plan het komende jaar het bestaande aantal winkels met 13 procent uit te breiden. In september zullen de eerste H&M winkels in het Midden Oosten in Dubai en Kuwait worden geopend. Volgens het ANP overtroffen de resultaten de verwachtingen van analisten, maar Vinge noemde ze 'zwak', vooral in de Duitse en Oostenrijkse markten. Hij gaf echter wel toe dat de omzet nu weer aantrok, voornamelijk in de Scandinavische landen, in Frankrijk en in Spanje. De grote concurrent, Inditex, boekte het afgelopen kwartaal een winststijging van 20 procent.

 

H&M