• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Gucci merk stimuleert groepsomzet

Gucci merk stimuleert groepsomzet

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Gucci Groep heeft in het eerste kwartaal 2006 een omzetstijging van 19 procent naar 846.8 miljoen gerealiseerd. Het Gucci merk was hier, met een uitstekende omzet, grotendeels de oorzaak voor. De omzet van het merk steeg in het Verre Oosten met 18.2 procent explosief naar 508.3 miljoen. ”Dit kwartaal geeft duidelijk het goede momentum van zowel alle afgelopen kwartalen weer als van de verbetering van het economisch klimaat en onze toenemende internationale activiteiten,” zei PPR financieel directuer Jean-Francois Paulus. ”We zijn erg tevreden met deze cijfers.” De omzet bij Gucci Groep's moederbedrijf PPR steeg 7.9 procent naar 4.43 miljard. Paulus zei ook dat de lederwaren- en modedivisies van de groep met 25 procent vooruit waren gegaan, daarmee de voornaamste concurrenten overtreffend. Gucci realiseerde in alle geografische gebieden een tweecijferige groei. De omzet in het Verre Oosten steeg 34.5 procent, in Noord Amerika steeg de omzet 21.1 procent en in Europa 16.7 procent. Ondanks gemengde gevoelens over de voorjaar/zomer 2006 collectie van Gucci ontwerpster Frida Giannini, steeg de confectieomzet met 24.3 procent naar 37.9 miljoen. Hiermee was het best verkopende productonderdeel. De omzet van lederwaren steeg 20.2 procent naar 294.3 miljoen, terwijl de schoenenomzet met 21.2 procent toenam. Ondertussen stegen de groothandelorders die 29 procent van de totaalomzet vertegenwoordigen - met 22 procent. Alleen de omzet van Gucci horloges werd als teleurstellend omschreven.

Gucci