• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Gucci Group draagt bij aan winst PPR

Gucci Group draagt bij aan winst PPR

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Luxe goederen groep Pinault Printemps Redoute maakte donderdag bekend dat de nettowinst van de groep met 11.2 procent is toegenomen. Een sterk begin van het jaar bij Gucci en de verkoop van luxe goederen droegen bij aan de positieve resulaten. De groep zei dat het vertrouwnen had voor 2006. De omzet van luxe goederen steeg tot eind februari met 19 procent, vooral dankzij Gucci, Bottega Veneta, Balenciaga en Yves Saint Laurent. ”Luxury heeft een zeer sterk jaar gehad,” zei groepsvoorzitter Francois-Henri Pinault. Hij verklaarde dat de groep aanhoudend zou concentreren op organische groei, maar gaf toe dat strategische acquisities niet uitgesloten waren. Hij zei ook dat de Redcats thuiswinkel divisie profijt zou hebben van de overname van een non-clothing bedrijf dat een sterke internet operatie in de VS heeft. De nettowinst van de groep steeg 11.2 procent naar 539 miljoen en de winst nam met 4.2 procent naar 17.76 miljard. Pinault zei dat de retailomzet in februari met 4.2 procent was gestegen en voorzag betere tijden voor de retailactiviteiten van PPR. Ondertussen steeg de operationele winst uit herhaalde activiteiten met 9.9 procent naar 1.08 miljard en de operationele winst van PPR's luxedivisie schoot met 35.4 procent omhoog naar 390 miljoen. Gucci overtrof alle ander merken met een operationale winststijging van 14.7 procent naar 485 miljoen. Pinault voorspelde dat het merk dit jaar gelijke resultaten zou behalen en dat er aanhoudend aggressief zou worden geïnvesteerd in marketing. Het bedrijf breidt ook Gucci's aanwezigheid in het Verre Oosten uit met de opening van drie winkels in China dit jaar. Er zullen ook flagshipstores in Tokyo en Hong Kong worden geopend. Bottega Veneta boekte een verrassende winst van 14 miljoen, ten opzichte van een verlies van 7 miljoen in 2004. Met de ondersteuning van PPR zal het merk dit jaar 10 nieuwe winkels openen. ”Dit merk heeft meer potentieel dan zij aanvankelijk dachten,” zie Pinault. Yves Saint Laurent's prestatie verbeterde tegen het einde van vorig jaar toen de omzet in december met 16 procent steeg. Reden hiervoor was het enthousiaste ontvangst van de cruise collectie van ontwerper Stefano Pilati. In februari steeg de prijs van YSL producten met 20 procent. Hierdoor gelooft Pinault dat het merk in 2006 de verliezen aanzienlijk zal verminderen. De modebranch speculeert dat de Gucci Group zijn ontwerper dameskledingontwerper met Stefano Pilati zal vervangen, maar de directies van zowel de Gucci Group als PPR hebben dit ontkend. Andere merken zoals Sergio Rossi, Boucheron, Alexander McQueen, Stella McCartney, Christain Bedat en Balenciaga hebben de verliezen met 64.8 procent verminderd. Pinault zei dat het merendeel van de kleinere merken hun breakeven deadline van 2007 voor waren en dat er meer winkels zouden worden geopend.

Gucci