De Duitse modegroep Hugo Boss heeft in 2005 een omzetstijging van 12 procent gerealiseerd. Het bedrijf waarschuwde echter dat de winst- en omzetstijging in 2006 wat zou afnemen.

De groep zag de omzet naar een recordbedrag van 1.309 euro stijgen, ten opzichte van 1.168 euro in 2004. De groei werd gestimuleerd door de "succesvolle herpositionering van het merk ten opzichte van de drie groeisegmenten, damesmode, schoenen en lederwaren, en eigen winkels."

De omzet van damesmode steeg aanzienlijk met 38 procent naar 95.7 miljoen euro. Ondertussen steeg de omzet uit eigen winkels met 23 procent naar 137.5 miljoen euro. De netto omzet bedroeg 108.2 miljoen euro, een stijging van 23 procent.

"We zijn goed gepositioneerd voor de toekomst en zijn overtuigd dat we aanzienlijk harder kunnen groeien dan de wereldwijde modebranche," zei voorzitter Bruno Sälzer in een persbericht.

Hij verwacht dat brutto- en nettowinst en omzet dit jaar tussen de 7 en 9 procent zal stijgen.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN