Giorgio Armani is een snelle expansiecampagne begonnen in China. Dit weekend nog staat de opening van een megawinkel gepland aan de Bund in Shanghai. Het modelabel, Giorgio Armani SpA, zei afgelopen dinsdag dat de winst sterk is gestegen in 2003, ondanks een kleine dip, het verwacht dan ook een voortdurende vaste lijn in de groei te zien en een sterk eerste kwartaal van 2004. Het zelfstandige bedrijf zag de netto winst opgaan naar een gezonde 14% tot 134 miljoen euro. Ofschoon bevestigde netto opbrengsten met 3.5% inklonken tot 1.255 euro, veroorzaakte een constante wisselkoers weer een stijging van 3%. Voorzichtig financieel management was de sleutelfactor in deze positieve resultaten, de investeringen in 2003 werden beperkt tot een bedrag van 38 miljoen euro, het jaar daarvoor werd daar nog 87 miljoen voor uitgegeven. Het modelabel denkt dat de verwachte kracht van Armani in China zich zal ontlenen aan Armani's brede pakket aan eigen merken, welke zich begeven van het topsegment tot het diffuse Armani Jeans en de Emporio Armani labels. In tijden waarin consumenten stevig de hand op de knip houden, vooral wat betreft de kostbare aankopen, helpen de verkopen van de minder dure labels, samen sterk voor 42% van de verkoop, Armani om in het modezadel te blijven.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN