• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Gerry Weber presenteert positieve cijfers

Gerry Weber presenteert positieve cijfers

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Dameskleding retailer Gerry Weber International AG meldt voor de eerste helft van het financiële jaar 04/05 een netto winstgroei van 18,3 procent. De groei is te danken aan toegenomen verkoop van de merken en aan de opening van nieuwe winkels. De totale netto winst van de eerste jaarhelft bedraagt 8,4 miljoen euro. De merkenverkoop groeide met 13,1 procent. Gedurende het eerste halfjaar opende het bedrijf 13 nieuwe winkels. Voor de tweede jaarhelft zijn nog eens 10 tot 15 winkels gepland. Vanaf juli zal het bedrijf ook zijn activiteiten op het Internet uitbreiden.

Gerry Weber streeft ernaar een lifestyle bedrijf te zijn met een wereldwijd bereik. De positieve resultaten over de eerste jaarhelft bewijzen het succes van deze strategie. Ondanks de tegenvallende resultaten in de sector zet Gerry Weber zijn groei voort. De onderneming stijgt met zijn cijfers ver boven de gemiddelden uit. Gerry Weber profiteert momenteel van de trend onder kledingretailers om zich te focussen op minder, maar succesvollere merken.

Een van de mijlpalen op weg naar de doelstelling van de onderneming is de opening van het 800 vierkante meter grote House of Gerry Weber in de Regent Street in Londen, die gepland staat voor okober 2005. Gerry Weber International AG concentreert zich op de drie merken Gerry Weber, Taifun en Samoon. Gerry Weber behaalde de beste resultaten. Taifun, het tweede merk, maakte ook een sterke groei door. De verkoop steeg met 9,7 procent naar 44,1 miljoen euro. De verkoop van Samoon, het merk voor de grotere maten, steeg met 3,4 procent naar 15,3 miljoen.

Gerry Weber