The Gap Inc, de Amerikaanse casual modeketen achter Gap, Banana Republic en Old Navy heeft ook in het tweede kwartaal uitstekend gepresteerd. Vooral de gestegen verkoop in de Gap en Old Navy-winkels hebben de winst van het concern is in de periode mei tot juli scherp doen toenemen.

De netto winst van het bedrijf, dat in San Francisco is gevestigd, is in het tweede kwartaal omhoog geschoten naar $ 411.7m (€ 377m), tegen $ 93.4m in dezelfde periode vorig jaar. Gap heeft verklaard dat de indrukwekkende winststijging en gegroeide marges te danken zijn aan een verbetering van het product assortiment enerzijds en goed inventaris management anderzijds. Het bedrijf heeft de focus verlegd naar klassieke casual kleding nadat de verkoopcijfers vorig jaar dramatisch waren gedaald toen het een modieuzere collectie had gebracht.

De inkomsten over dit kwartaal zijn met 13% gestegen tot $ 3.7md tegen een daling van 7% over dezelfde periode vorig jaar. De totale verkoop bij alle 375 Gap winkels internationaal is met 25,1% gestegen naar $ 468m terwijl deze in de 1,438 winkels in de Verenigde Staten 'slechts' 9% toenam. Old Navy boekte een verkoopstijging van 15,3% tot $ 1.5md.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN