• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • French Connection bindt in

French Connection bindt in

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Na 8 jaar bindt French Connection in. De bekende 'fcuk' slogan krijgt een minder prominente plaats in de reclamecampagnes van het kledingmerk. Zo wordt het logo verwijderd van de kleding en billboards. In plaats daarvan komen "meer subtiele" uitingen, zo heeft het bedrijf laten weten. Voor de komende najaarscollectie wordt de afkorting nog wel gebruikt maar niet langer met het doel te choqueren. Ook het lettertype oogt vriendelijker. "Fcuk en de naam French Connection worden even vaak gebruikt. Zij zijn inwisselbaar," aldus een woordvoerster.

De mededeling komt nadat French Connection een fikse omzetdaling moest incasseren. In de eerste zes maanden van het lopende boekjaar liep de verkoop met 9 procent terug. Ook de winst decimeerde, van £16.2 miljoen vorig jaar naar £5.1 miljoen in 2005.

Het opvallende 'fcuk' beeldmerk - een afkorting van French Connection United Kingdom - werd in 1997 gelanceerd en was toen een gigantisch succes. Teksten als 'fcuk advertising' en 'fcuk fashion' spraken vooral de jongere doelgroep van het merk aan. Het bedrijf is hiervoor regelmatig door de reclamecodecommissie op de vingers getikt.

Volgens kenners hebben consumenten inmiddels genoeg van de fcuk slogan. Herkenbare logo's zijn in de mode überhaupt steeds minder belangrijk geworden. Mensen willen liever iets 'eigens' aan dat niet direct aan een logo herkenbaar is. Daarnaast zou French Connection moeite hebben met de positionering van het merk. De collecties zouden niet meer verrassend zijn en de prijzen te hoog.

Het bedrijf opereert 100 winkels en franchise locaties in heel Europa.

French Connection