• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Fossil versterkt positie in Europa

Fossil versterkt positie in Europa

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het Amerikaanse bedrijf Fossil Inc. heeft voor een onbekend bedrag de bedrijven No-Time en X-time overgenomen. No Time is sinds 1988 Fossil's distributeur in Zwitserland. No Time regelt ook de distributie van de horlogecollecties van Emperio Armani, DKNY en Diesel. X-Time bezit en exploiteert trendy horlogewinkels. "De aankoop van deze bedrijven geeft ons de mogelijkheid om onze merkstrategie en positionering verder te ontwikkelen", aldus Mike Barnes, voorzitter van Fossil's International en Special Markets Division. "Europa is de afgelopen jaren de grootste markt van Fossil geworden", aldus Barnes. Voor het financiële jaar, dat eindigde op 5 januari 2002, bedroeg de omzet van Fossil 556.3 miljoen euro. In de eerste zes maanden van 2002 steeg de verkoop 22,5%. De totale internationale groei steeg 35% in het tweede kwartaal van 2002. Opvallend was de groei in Europa: 45%.

 

FOSSIL