Forth & Towne is van plan nieuwe markten in de VS aan te boren. Het modeconcept voor dames van over de 35, dat vorig jaar door het Amerikaanse modeconglomoraat Gap Inc werd gelanceerd, zal dit jaar 10 nieuwe winkels in Amerikaanse steden openen: Atlanta, Houston, Los Angeles, San Francisco/San Jose en Seattle.

"Deze markten vertegenwoordigen een hoge concentratie van waar onze klanten woonachtig zijn," zei Forth & Towne voorzitter Gary Muto in een gesprek met Women's Wear Daily. "We zijn tot dusverre tevreden met de reactie. Het is allemaal vrij nieuw voor ons en we geloven dat we iets innovatiefs bieden."

De opening van deze winkels zal het totaal aantal Forth & Towne winkels in de VS op 15 brengen. De eerste werd afgelopen augustus in Nyack, New York geopend.

Het nieuwe concept werd aanvankelijk geplaagd door dalende omzetcijfers en grotendeels negatieve publiciteit. Consumenten klaagden over een fantasieloze lijn en vonden dat er te veel aandacht werd besteed aan de uistraling en architectuur van de winkels en niet genoeg aan de kleding zelf.. Ondertussen presenteerde de groep het concept als een funshopping ervaring, met stijlconsultants die klaar stonden om de klant op haar wenken te bedienen en te helpen bij de samenstelling van een compleet outfit .

Austyn Zung, adjunctdirecteur ontwerp en productontwikkeling, zegt dat Forth & Towne in het leven is geroepen om een gat in de markt te vullen. "Een team van mensen heeft zich gerealiseerd dat er in dit prijssegment een gebrek aan stijlvolle kleding voor de volwassen vrouw was," zei hij tegen WWD. "Ze realiseerden zich dat het geld toch zit in een oudere leeftijdscategorie. Maar op massaniveau leverde niemand goed ontworpen kleding voor deze vrouwen."

Prijzen bij Forth & Towne liggen tussen die van Gap en Banana Republic en variëren van $50 tot $200. Met maat 36 tot 54 wordt volgens Zung een behoefte tegemoet gekomen die niet eerder werd beantwoord.

Forth & Towne winkels voeren vier merken die speciaal voor het concept zijn ontwikkeld. Zung klassificeert het merk Allegory as "vrouwelijke maatkleding", Vocabulary als "uiteenlopende stijl, met borduursels en versiersels," Gap Edition als "frisse, ontspannen Amerikaanse stijl voor de volwassen vrouw" en Prize als "trend bewust".

Gap Inc heeft 3,000 winkels wereldwijd en voert de merken Gap, Banana Republic, Old Navy en nu ook Forth & Towne. De groepsomzet bedroeg in 2005 $16 miljard, een daling ten opzichte van $16.3 miljard in 2004.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN