Fench Connection Group, de Britse moderetailer achter het FCUK-label, maakte deze week een forse winststijging over het afgelopen jaar bekend en liet weten dat ook 2003 sterk is begonnen. Voor het afgelopen financiële jaar rapporteerde het bedrijf een winsstijging, voor aftrek van belastingen, van 22,6% tot euro 42.9m en een omzetstijging van zeven procent tot euro 355,7m

De mode specialist was vooral tevreden over het success dat in Europa is geboekt. Hier steeg de verkoop bij eigen winkels met 11,1%. Hoewel ook in de UK goede zaken werden gedaan, was de uitdaging in "Europa extra groot vanwege economische omstandigheden. Met name in Duitsland en in Scandinavië was het moeilijk," zo liet het bedrijf weten. French Connection liet ook weten tevreden te zijn over de resultaten die in Noord-Amerika werder bereikt. In de tweede helft van het jaar steeg de verkoop met 17,7%. Gezien dit sterke resultaat wil het bedrijf daar nieuwe winkels openen, te beginnen met een winkel in Washington in april.

French Conncetion heeft veel vertrouwen in het lopende jaar en verwacht wederom significante groei te zullen boeken. De eerste vijf weken van het huidige financiële jaar lieten al een stijging in de verkoop zien van 14%. In thuisland Groot Brittannië en in Europa groeide de verkoop met 12% en in de VS met maar liefst 18%.

Ook in Europa wil French Connection nieuwe winkels openen. Het bedrijf is daarvoor momenteel op zoek naar geschikte locaties.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN