• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Foot Locker vooral succes in Europa

Foot Locker vooral succes in Europa

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Foot Locker, de Amerikaanse winkelketen voor sportkleding en -schoenen, rapporteerde een verkoopstijging van 4,3% tot euro 4,2 miljard over het afgelopen boekjaar dat eindigde op 1 februari jl. Het bedrijf, dat in New York is gevestigd, heeft laten weten de verkoopstijging vooral te danken heeft aan de "belangrijke groei van de verkoop in Europa". De netto winst van het bedrijf schoot met 56% omhoog tot USD 144m.

"2002 is het vierde achtereenvolgende jaar dat wij sterke groeicijfers hebben geboekt", zo liet Matthew Serra, CEO van Foot Locker, weten. De aanleiding voor de sterke winststijging ligt vooral in de doorvoering van een nieuwe strategie. Foot Locker heeft dit jaar een nieuw en directer distributiekanaal naar de consument geïmplementeerd. Ook heeft het bedrijf de lijn met producten onder het eigen merk uitgebreid en tevens de kosten fors gereduceerd.

Foot Locker