Fashion Club 70 gaat 7 nieuwe merken voeren

De Belgische modedistributeur Fashion Club 70 gaat zeven nieuwe merken voeren. De merken waar het om gaat zijn Axel Arigato, Best Company, Eleventy, Max Mara Leisure, MWM (Mod Wave Movement), True Religion en Vico Lab. ‘’We hebben bij Fashion Club 70 verschillende afdelingen, en elke afdeling richt zich op een ander segment. Onze nieuwe merken behoren bijna allemaal tot een andere afdeling,’’ licht Miguel Dheedene, mede-eigenaar van Fashion Club 70, toe. Met het voeren van deze nieuwe merken hoopt het bedrijf dan ook een variëteit aan winkels en uiteindelijk consumenten te kunnen bedienen.

Nieuwe merken Fashion Club 70: van urban tot contemporary

Eén van de merken die het agentschap vanaf nu voert, is Axel Arigato. Dit sneaker- en kledingmerk komt uit Zweden en mixt de typisch Scandinavische stijl met invloeden uit Japan. Het merk heeft een eigentijdse uitstraling en richt zich voornamelijk op de ‘’urban consument’’, aldus Dheedene. Eveneens gefocust op dit segment is sneakerlabel Vico Lab. De schoenen van het Italiaanse merk onderscheiden zich met name door hun zool die is verdeeld in drie blokken. Comfort en geometrisch design staan centraal, en daarnaast is de collectie ook uniseks. Tot slot bevindt ook het nieuwe label Mod Wave Movement (MWM) zich in het urban segment van de distributeur. Net als Axel Arigato brengt MWM oost en west samen. Het resultaat? Een (grotendeels uniseks) collectie die de Canadese streetstyle moeiteloos verweeft met Japanse elementen.

Met het Italiaanse modemerk Eleventy hoopt Fashion Club 70 juist consumenten aan te spreken die een meer contemporary stijl hebben. Eleventy staat voor Italiaans chique en dat uit zich onder andere in de eenvoudige silhouetten en natuurlijke stoffen waarvan items zijn gemaakt. Ook Max Mara Leisure is met name interessant voor de hedendaagse vrouw, denkt Dheedene. De Leisure collectie omvat sleep-, lounge- en swimwear die comfortabel en modieus moeiteloos combineren.

Fashion Club 70 gaat 7 nieuwe merken voeren

‘Terug in de tijd’ met True Religion en Best Company

Twee nieuwe merken die Fashion Club 70 vanaf nu verkoopt, hebben een opvallend verhaal. Met name op Best Company is Dheedene trots, zo legt hij uit. Het Italiaanse label werd voor het eerst opgericht in de jaren tachtig en werd al snel een enorm succes. Na een periode van stilte is ontwerper Olmes Carretti terug van weggeweest. Het label heeft de iconische sweatshirts uit haar beginjaren geherlanceerd en de lijn verder uitgebreid met nieuwe items.

Ook True Religion is een bijzonder merk voor de modedistributeur. Tijdens de opkomst van Amerikaanse premium denim rond het jaar 2000 was Fashion Club 70 namelijk al eens agent voor het label. Ook True Religion is inmiddels opnieuw gelanceerd, en voor Dheedene was dat reden om het succesvolle merk opnieuw aan het portfolio van de Fashion Club toe te voegen.

Over Fashion Club 70

Fashion Club 70 werd in 1970 opgericht door Luc Dheedene. Vandaag de dag runt Luc Dheedene het bedrijf samen met zoons Miguel en Gregory vanuit het hoofdkwartier in Antwerpen. Inmiddels opereert Fashion Club 70 als agent van meer dan 70 modemerken die worden verkocht aan ruim 1.700 retailers in de Benelux. Behalve de merken genoemd in dit artikel, bevat het portfolio van de modedistributeur merken als Liu Jo, Versace Jeans en Michael Kors.

www.fashionclub70.com
[email protected]
+ 32 3 221 10 10

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN