Exclusieve Gucci collectie voor Net-a-porter

Online winkel Net-a-porter heeft de primeur van de eerste exclusieve Gucci capsule collectie van de hand van de populaire ontwerper Alessandro Michele. Dat meld WWD. De 20-delige collectie bestaat uit kleding, schoenen en accessoires en is vanaf 12 mei verkrijgbaar. Prijzen beginnen bij 240 euro voor een telefoonhoesje en lopen op tot 4700 euro voor een avondjurk.

Volgens Alison Loehnis is Gucci een van de topmerken van Net-a-porter. Het Italiaanse modehuis dat sinds de aanstelling van Alessandro Michele in januari 2015 een ware revival doormaakt, staat sinds kort zelfs in de top 3 van bestverkopende merken bij het webwarenhuis. "We hebben de eerste collectie van de hand van Michele breed ingekocht," zegt Loehnis in WWD, "en sindsdien vliegt het bijna de deur uit. De respons is ongelofelijk en dat in alle categorieën. De loafers gaan fantastisch, maar we verkopen ook bergen kleding en tassen."

Exclusieve Gucci collectie voor Net-a-porter

Net-a-porter komt vaker met exclusieve collecties. Onlangs kondigde het bedrijf een samenwerking aan met Tiffany & Co en vorig jaar bracht de webwinkel de eerste sieradencollectie van Chanel - Coco Chanel Crush - op de markt. Dit jaar staan nog speciale projecten op stapel met onder meer Isabel Marant, Nicholas Kirkwood, Sam Edelman en Preen.

Deze week maakte Gucci bekend dat Alessandro Michele diverse kostuums heeft ontworpen voor zangeres Beyoncé die vorige week haar The Formation World Tour is gestart. Bij het eerste concert in Miami op 27 april jl. droeg zij onder meer een rood en ivoorkleurige bodysuit en een rode bontjas van Gucci.

Foto: Gucci pre-fall 2016 campagne
Foto: Beyoncé in Gucci bodysuit (courtesy of Parkwood Entertainment )

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN