Het snelgroeiende modemerk Esprit, dat in Hong Kong gevestigd is, heeft aangekondigd dat het op korte termijn het EDC-format in Europa zal gaan uitbreiden. Ook zijn er plannen om het concept op de lange duur wereldwijd te lanceren. Esprit heeft het label onder meer in Duitsland getest en het blijkt goed aan te slaan bij de doelgroep, trendbewuste vrouwen tussen 15 en 20 jaar.

In 2005 wil Esprit minimaal 100 EDC-winkels geopend hebben, die ieder tussen 100 en 120 vierkante meter verkoopruimte beslaan. Ook wordt overwogen om enkele grotere winkels te openen van 300 vierkante meter elk. Na Europa zij Hong Kong en Australië aan de beurt, zo verklaarde Andreas Adenauer, directeur van de EDC-divisie afgelopen week.

Esprit heeft laten weten dat het concept in eerste instantie zal worden voorgelegd aan bestaande Esprit-partners, maar het bedrijf benadrukt dat het open staat voor samenwerking met anderen. EDC brengt 12 collecties per jaar en heeft daarnaast zogenaamde versnelde flash-programma's. Hoewel het bedrijf nog geen verkoopcijfers voor EDC bekend wilde maken, heeft het wel een verwachtte omzetstijging van 30 procent aangekondigd. In Nederland wordt het EDC-label verkocht bij 75 Esprit-winkels en Esprit identity corners.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN