Het Duitse modebedrijf Escada zag haar winst over het eerste halfjaar, dat eindigde op 30 april, bijna verdubbelen dankzij kostenbesparingen en de groei in verkopen van Escada Sport en accessoires

In het eerste halfjaar zag men de omzet stijgen met 1,1 procent tot 410 miljoen euro. Het bedrijf uit Munchen verwacht desondanks dat de gehele omzet over 2002 iets lager zal uitvallen. De winst ziet men echter wel nog aanzienelijk verbeteren. Het bedrijf ervaart met name de Duitse markt als zijnde moeilijk.

Escada Fashion zag de omzet dalen met 4,5 procent tot 170 miljoen euro, ook het label Laurel daalde 5,7 procent naar 33 miljoen euro. Escada Sport zag de omzet echter met 15,3 procent stijgen, de accessoires en licentie inkomsten stegen met 23 procent tot 16 miljoen euro.

De verkoop van het fashion label Laurel en de Primera group met de merken Apriori, Biba en Cavita loopt volgens schema en zal eind volgend jaar afgerond zijn. Over het eerste halfjaar moesten 290 werknemers opstappen waardoor het totaal nu staat op 4.976 personen.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN