"Eigenlijk ben ik een gefrustreerd regisseur, actrice en scriptschrijver" zo verklaarde Donna Karan onlangs. Het was natuurlijk een grap van de internationaal gevierde modeontwerpster, maar dat maakt haar creatieve bemoeienis met een nieuw filmproject er niet minder om. Karan heeft voor de nieuwe DKNY zomercollectie namelijk een 18-minuten durende film gemaakt.

"New York Stories" heet de film, waarin drie modellen de hoofdrollen spelen. De film gaat over jonge artiesten die proberen te overleven in de jungle van Manhattan en zal in DKNY winkels en in warenhuizen worden vertoond. Daarnaast worden beelden uit de film opgenomen in de printcampagne van het merk en zullen gebruikt worden voor billboards, tijdschriftadvertenties en op de website DKNY.com.

Donna Karan is niet de eerste ontwerper die met een film haar handel aan de man probeert te brengen. Vorig jaar produceerde de Britse ontwerpster Bella Freud een film in samenwerking met John Malkovich. In het resultaat, getiteld "Hideous Man" ("Weerzinwekkende Man") speelden kleren van Freund de hoofdrol.

Voor Donna Karan is het ook niet de eerste keer dat zij haar advertentiecampagne in een cinematografische vorm giet. Zo waren er eerder advertenties van meerdere pagina's waarvoor zij bekende persoonlijkheden zoals Jeremy Irons, Mila Jovovich, Bruce Willis en Demi Moore wist te strikken. Maar nu dus een echte film. Waarom? "Omdat kleding het best tot zijn recht komt, als het beweegt", aldus de ontwerpster. (New York Times)

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN