• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Dit modenieuws kunt u verwachten in week 43 - 2020

Dit modenieuws kunt u verwachten in week 43 - 2020

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Fashion

Wat er deze week in ieder geval gaat gebeuren? FashionUnited blikt vooruit op het modenieuws van week 43. Dit staat op de redactie agenda van maandag 19 oktober tot en met zondag 25 oktober.

Freitag: “Het woord ‘duurzaamheid’ bestaat hier niet eens”

De discussie over duurzaamheid wordt steeds relevanter in de modeindustrie, zelfs zo relevant dat grote merken zoals H&M en Asos zich inzetten voor een duurzamer aanbod. De Swiss tas van het merk Freitag, daarentegen, heeft niks te maken met duurzaamheid. En dat hoeft ook niet, aangezien de recyclingindustrie stevig verankerd is in het DNA van het bedrijf. FashionUnited spreekt Oliver Brunschwiler, Creative Director bij Freitag over waarom corona-gerelateerde beperkingen op vliegverkeer een obstakel zijn voor het merk, hoe Freitag politiek betrokken is en waarom ‘100% recycleerbaarheid’ bijna onmogelijk is.

Het einde van het analoge warenhuis: waarom hybride brandstores de toekomst hebben

De huidige crisis in de retailbranche is niet alleen het gevolg van de coronacrisis, maar ook van een langdurige handicap. En het is een wake-upcall voor de industrie: hoogste tijd om de retail opnieuw uit te vinden, stelt Martin Schnaack, oprichter en CEO van Agentur Avantgarde.

Op de kalender

Kering Q3 - 22 oktober

Donderdag zal Kering, moederbedrijf van onder andere Gucci en Saint Laurent, haar financiële resultaten over het derde kwartaal van 2020 bekend maken.

Altijd al up-to-date zijn over de laatste ontwikkelingen in de modeindustrie? Meldt u aan voor de FashionUnited nieuwsbrief! Voeg u toe aan een netwerk van ondernemers, CEO's, ontwerpers, inkopers en andere modeprofessionals die de FashionUnited nieuwsbrief al ontvangen.

Dit wordt het modenieuws