Deze merken heersten op social media tijdens Paris Fashion Week

Frans modelabel Balmain heeft met stip het beste gescoord op social media tijdens de Paris Fashion Week begin deze maand. Met 2,2 miljoen acties op Facebook, Instagram en Twitter steekt Balmain met kop en schouders uit boven andere modelabels. Dat blijkt uit gegevens van social media analytics bedrijf Shareablee.

De best presterende luxemerken op social media waren Balmain, Chanel, Valentino en Dior. Samen waren zij goed voor 57 procent van het totaal aantal handelingen op social media. De andere merken waren Louis Vuitton, Elie Saab, Alexander McQueen, Balenciaga en Hérmes.

Chanel eindigde op de tweede plaats in de top tien. Het luxemerk was goed voor een totaal aantal van 1,63 miljoen activiteiten op social media en domineerde Facebook en Twitter. Vooral foto’s van de #ChanelAirlines modeshow waren populair. Na Chanel komt Valentino met 1,6 miljoen acties, wat de groeiende online populariteit van het luxemerk markeert.

Balmain had tijdens de Fashion Week aanzienlijk veel steun van beroemde vrienden, vooral modellen Kendall Jenner en Gigi Hadid. 99 Procent van Balmain´s sociale interacties vond plaats op Instagram, met foto’s van de twee modellen die producten van de nieuwe lente- en zomercollectie van Balmain droegen.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN