• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Definitie 'luxe' verbreed

Definitie 'luxe' verbreed

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Consumenten hebben steeds meer geld over voor product van een luxe merk. Echter als het betreffende merk te populair wordt doet dat het exclusieve imago geen goed en wordt het minder aantrekkelijk. De Boston Consulting Group heeft berekend dat de Amerikaanse markt voor luxegoederen in 2003 zo'n $400 miljard bedroeg. Dat is 12% van de totale retailomzet. De verkoop van luxe producten neemt bovendien jaarlijks met 15% toe. De term 'luxe' wordt tegenwoordig een stuk breder gehanteerd. Vroeger was het synoniem met zaken als een eigen boot en couturemode. Tegenwoordig worden er allerlei duurdere producten zoals parfums en chocolade onder verstaan. Luxe is minder weelde en meer verwennerij geworden. Ook brengen dure merken accessoires op de markt die meer mensen zich kunnen veroorloven. Dat brengt extra omzet met zich mee, maar tast soms dus de naam aan van het merk. Creditcardmaatschappij Americana Express beschouwt inmiddels 47 miljoen Amerikaanse huishoudens met een inkomen vanaf $50.000 als de 'nieuwe rijken'.

Luxe