• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • De Modefabriek: zomer 2002 weer op Fokkerterrein

De Modefabriek: zomer 2002 weer op Fokkerterrein

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De dertiende editie van de Modefabriek op zondag 11 en maandag 12 augustus 2002 zal na het grote succes afgelopen winter nogmaals plaatsvinden in de voormalige vliegtuighangar van Fokker. Het voormalig Fokkerterrein bevindt zich in Schiphol Oost en beschikt over ruimschoots parkeergelegenheid voor bezoekers en deelnemers. De industriële accommodatie biedt genoeg ruimte voor de oude en nieuwe deelnemers. De stands staan verdeeld over twee hallen, die in het verlengde van elkaar liggen, in helder mooi scheerlicht dankzij een prachtig glazen bogenplafond.

Net als vorige keer is de entree van de modefabriek gratis. Bij binnenkomst treft men de persbalie, geheel verzorgt door MA Press office, waar voor iedereen de informatie brochure klaar ligt waarin alles is te vinden over de standhouders.

De Modefabriek staat er inmiddels om bekend elke editie nieuwe deelnemers te kunnen ontvangen. Dat maakt voor komende zomer het totaal aantal deelnemende labels op 170 waarvan er een aantal uit het jeansgerelateerde segment nieuw binnenkomen. Zo maken G-star Indian Rags, GAS en Nudie Jeans hun entree maar ook zullen diverse nieuwe fashion labels waaronder Laundry Industry de modefabriek komen verkennen.

Natuurlijk zijn oude bekenden - die de Modefabriek de meest onderscheidende beurs van Nederland maken - inmiddels niet meer weg te denken. Zo zijn bijvoorbeeld Margriet Nannings, 003 Hans Ubbink, IKKS, Drykorn en Frederik Homs weer van de partij. Ook diverse vakbladen waaronder FashionUnited.nl en Textilia zullen de bezoekers weer van de nodige vakinformatie voorzien. Het modevakblad LINK verzorgt speciaal voor de Modefabriek een trendgalery waar aan de hand van blow ups alle nieuwe trends voor zomer 2003 te zien zijn.

Exclusief voor de Modefabriek is de groots opgezette tentoonstelling 'Basic Fashion Statements'. Acht fotografen van het agentschap Galahad photo & film maakten naar aanleiding van het thema "Wit en het Mannenoverhemd" hun eigen beeld. Deze persoonlijke visies op mode, identiteit en imago van ervaren autonome fotografen beloven bijzonder spectaculair te worden. Zij geven op deze wijze een frisse kijk op wat mode voor hen betekent.

En last but not least is er ook nog aandacht voor het werk van diverse eindexamenstudenten van de Design Academy uit Eindhoven. Van minimaal tien studenten is er werk geselecteerd dat in meer of mindere mate een relatie heeft met mode of lifestyle.

De modefabriek hoopt op deze manier de bezoeker een aangenaam verblijf te bieden gedurende de beide beursdagen. Waarin naast een breed aanbod van zomer 2003 ook nog inspiratie valt op te doen als het gaat om beeld of 3d ontwerp.

Wij zijn er weer klaar voor! Hopelijk u ook. Wij heten u van harte welkom op 11 en 12 augustus 2002.

BEURS
Modefabriek