• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Coach omzet stijgt eerste kwartaal

Coach omzet stijgt eerste kwartaal

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het Amerikaanse luxe accessoirebedrijf Coach Inc heeft, dankzij de grote vraag naar tassen, een stijging in omzet en winstmarges in het eerste kwartaal gerealiseerd. Het netto inkomen steeg met 48 procent naar $100 miljoen (82.8 miljoen euro), terwijl de netto omzet met 30 procent toenam naar $449 miljoen. Daarmee heeft Coach de verwachtingen van analysten overtroffen. Directe verkoopcijfers stegen met 29 procent naar $315 miljoen, terwijl de omzet in eigen winkels in de VS met 25.1 procent toenam en retailomzet met 14.4 procent steeg. Fabrieksomzet steeg met 35.8 procent.

De indirecte omzet, de Coach Japan resultaten niet meegerekend, namen met 34 procent toe naar $134 miljoen. De forse omzet in Amerikaanse warenhuizen en internationale groothandelomzet droegen bij aan de positieve resultaten.

”Onze uitzonderlijke resultaten getuigen dit kwartaal weer van het levendige Coach aanbod. Dit consequente patroon demonstreert de kracht van het merk Coach en de duurzaamheid om ons zakenmodel, de duidelijkheid van onze strategiën en ons vermogen zo efficiënt mogelijk de zaken uit te voeren. Coach is wederom duidelijk goed gepositioneerd voor een uitmuntende kerstperiode,” zei topman Lew Frankfort. ”De resultaten van het eerste kwartaal werden gedreven door een innovatief nieuw najaarsassortiment. Iedere maandelijkse introductie van nieuwe producten werd zeer enthousiast ontvangen.”

Coach verwacht dat de omzet in het tweede kwartaal met 21 procent zal stijgen naar minstens $645 miljoen en voor fiscaal 2006 met 23 procent zal toenemen naar $2.1 miljard. Het bedrijf is in het tweede kwartaal van plan nog vier winkels in de VS te openen, waardoor het totaal nieuwe winkels in de VS oploopt naar 10, en de uitbreiding van zes bestaande winkels. Coach Japan zal het komende kwartaal twee nieuwe winkels openen.

Coach