C&A lanceert nieuwe duurzame collectie #WearTheChange

C&A lanceert een nieuwe campagne om meer aandacht te vestigen op duurzaam geproduceerde mode. Onderdeel van de #WearTheChange-campagne is onder meer een duurzame collectie voor de hele familie. C&A maakt de campagne wereldkundig middels een persbericht.

Met de campagne hoopt C&A ook de eigen inspanningen op duurzaam vlak meer onder de aandacht brengen. “Al onze duurzame kenmerken zijn gecombineerd onder #Wear TheChange, een collectie voor heren, dames, kinderen en baby’s,” aldus Kristina Büttner, directeur brand en marketing bij C&A Europa in een persbericht. “We willen dat onze klanten zien hoe groot het aandeel duurzame kleding is in onze collectie, wat inmiddels ruim de helft is.”

C&A focust zich al geruime tijd op duurzame productieprocessen: zo is de modeketen de grootste afnemer van biokatoen in de textielindustrie en heeft het meerdere campagnes lopen omtrent het inzamelen en recyclen van oude kleding. In 2020 wil de retailer dat alle kledingstukken van katoen van duurzame materialen zijn gemaakt.

In 2017 werd C&A bekroond met de 'Sustainable Innovation of the Year Award' van de Thompson Reuters Foundation voor het produceren van t-shirts met het Cradle to Cradle-certificaat. Dit zijn producten die hergebruikt, gerecycled of biologisch gecomposteerd kunnen worden. Door het gebruik van duurzame energie, minder CO2-uitstoot en het reinigen van het water dat voor het productieproces wordt gebruikt, wordt vervuiling zoveel mogelijk gereduceerd.

De #WearTheChange-collectie is verkrijgbaar bij alle vestigingen van C&A en via de webshop. Prijzen variëren van vijf euro voor een Cradle to Cradle t-shirts tot 19 euro voor een vest gemaakt van 100 procent gerecyclede plastic flessen.

Beeld: C&A

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN