• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • C&A gaat weer de goede kant op

C&A gaat weer de goede kant op

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Afgelopen jaren heeft C&A veel structurele problemen gekend. De klant herkende zich niet meer in het aanbod. Decentralisatie van de inkoop, marketing en reclame leverde absoluut niet de gewenste resultaten en de cultuurverschillen tussen consumenten bleken groter dan was ingeschat.

De omzet daalde van 1,2 miljard gulden begin jaren negentig tot 800 miljoen gulden begin 2000. Inmiddels is een herstel ingezet, waarbij veel veranderingen zijn doorgevoerd. De in- en verkoop van C&A werken sinds najaar 2000 nauw samen, men start een printcampagne en de vlaggetjesweek is weer op komst. Tevens is het assortiment aangepast waarbij de hoogmodische kleding is verdwenen, uiteraard zegt de keten de mode beter te volgen.

Scheidend directeur C&A Nederland, Jan Bezemer, is van mening dat het toch nog vier jaar duurt voor de schade hersteld is. Deze tijd is nodig om het merk C&A er weer boven op te krijgen. Het merk werd stoffig, truttig en afgedragen genoemd. De consument ging naar concurrenten als H&M, Zara en zelfs Zeeman, op zeker moment was het marktaandeel gedaald tot een kleine 6%. Inmiddels opereert de keten in de verschillende landen weer autonoom en voor dit jaar hoopt men op een omzetstijging van 9%. De komende jaren worden zelfs enkele nieuwe vestigingen geopend. Bron : Retail

C&A