• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Burberry Q1 omzet overtreft verwachtingen

Burberry Q1 omzet overtreft verwachtingen

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Burberry heeft in het eerste kwartaal een omzetstijging van 19 procent naar £135 miljoen (€195 miljoen) gerealiseerd. Hiermee overtrof de luxeretailer de verwachtingen van analysten. De retailomzet steeg met 35 procent, terwijl de groothandelsomzet met 3 procent daalde. Dit was het gevolg van maatregelen die het bedrijf heeft genomen om zich meer te concentreren op direkte verkoop. Angela Ahrendts, Burberry's nieuwe voorzitter, zei dat het bedrijf zich wil ontwikkelen tot een wereldwijd luxeretailer. "De positieve resultaten in het eerste kwartaal weerspiegelen het momentum van Burberry's retailactiviteiten in onze belangrijkste productcategoriën en geografische gebieden. Over het algemeen waren de resultaten in de periode tot 30 juni in lijn met verwachtingen voor het boekjaar."

Retailgroei; de penetratie van markten waar het bedrijf nog niet volop aanwezig is, zoals de VS en Azië; een grotere accessoireomzet; en de integratie van Burbbery's verschillende wereldwijde activiteiten zijn nu de prioriteiten van het bedrijf. Financieel directeur Stacey Cartwright zei dat accessoires momenteel ongeveer een kwart van de totale omzet vertegenwoordigen, maar dat dit percentage aanzienlijk hoger zou kunnen worden, zoveel als 40 procent van het totaal. Ze zei dat Burberry's meest kostbare accessoires ongekend veel belangstelling van consumenten en de modepers kregen, vooral de Manor tas.

Accessoires met een hoge marge zijn meestal niet onderhevig aan economische veranderingen en de wispelturigheid van consumenten. In het eerste kwartaal opende Burberry nieuwe winkels in Atlantic City, New Jersey, een vervangende winkel in Taipei en twee accessoireconcessies in Spanje. Naar verwachting zal het bedrijf zijn retailactiviteiten dit jaar met minstens 10 procent uitbreiden. Burberry gaat, volgens berichten, ongeveer £50 miljoen investeren in nieuwe winkelopeningen in de Mid West regio van de VS, secundaire steden in Europa, en delen van Azië.

De omzet was in het eerste kwartaal het sterkst in Azië, waar de omzet met 30 procent naar £41 miljoen steeg. De VS presteerde het minst goed, maar Ahrendts is van plan dit te verhelpen door veel winkels in de Mid West regio te openen. Deze regio is in het verleden altijd een moeilijke markt geweest voor luxeartikelen.

Burberry