De Britse Burberry Group heeft het afgelopen boekjaar, ondanks de moeilijke economische omstandigheden, uitstekend afgesloten. De verkoop van het b edrijf is met maar liesft 19 procent omhoog geschoten tot GBP 593,6 miljoen (860m euro) en de winst voor belastingen is met 17% gestegen tot GBP 109,4 miljoen (154,8m euro). De sterkste groei heeft Burberry geboekt in de retail devisie, waar de verkoop met 46% is toegenomen tot GBP 228,4 miljoen (323,2m euro). Gedurende het afgelopen boekjaar, dat op 31 maart werd afgesloten, heeft Burberry winkels geopend in Europa, Azië en in de Verenigde Staten. Op korte termijn staat de opening van nog acht winkels op de agenda. Ook de groothandelsafdeling heeft een bescheiden groei van 6% geboekt tot GBP 306,9 miljoen (434,2m euro) en blijft daarmee de belangrijkste inkomstenbron van het bedrijf. Inkomsten uit licenties groeiden met 9% tot GBP 58,3 miljoen (82,5m euro). Vooral de licenties in kinderkleding, brillen en horloges deden het bijzonder goed.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN