• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Brioni top luxemerk

Brioni top luxemerk

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het Italiaanse herenmodemerk Brioni wordt gezien als het meest vooraanstaande luxemerk voor mannen. Dat blijkt uit onderzoek van het Luxery Institute in New York. Het instituut heeft een ranglijst opgesteld voor luxemerken, de Luxery Brand Status Index 2007. Hiervoor is een groep welgestelde klanten ondervraagd. De merken Armani en Ermenegildo Zegna hebben een gedeelde tweede plaats op de lijst, Ferragamo is als derde geëindigd. Brioni is een familiebedrijf dat in 1945 werd opgericht in Rome. Het bedrijf verkoopt handgemaakte pakken vanaf ongeveer $4000. De prijs van een maatpak kan oplopen tot ongeveer $20.000. Voormalig bondskanselier Gerhard Schröder is vaste klant evenals acteur Pierce Brosnan toen hij James Bond vertolkte. Brioni heeft ook een kleine casual lijn en damescollectie. Volgens Milton Pedraza, directeur van het Luxery Institute, opereren luxe herenmerken in een sterk competitieve markt. "Veel merken benaderen een kleine groep klanten. Ieder merk heeft sterke kanten, maar er blijkt er niet een te zijn dat op alle punten scoort." Voor de ranglijst zijn ook veel vrouwen geïnterviewd, "omdat zij mannen beïnvloeden en ook vaak mode-aankopen voor hen doen." Ongeveer 1500 rijke Amerikanen (met een gemiddeld inkomen van $319.000) hebben voor het onderzoek online vragen beantwoord. Andere merken in de lijst zijn onder andere Brooks Brothers, Burberry, Calvin Klein, Canali, Dior, Dolce&Gabbana, Faconnable, Gucci, Hart Hart Schaffner Marx, Hugo Boss, Lacoste, Louis Vuitton, Marc Jacobs, Oscar de la Renta, Prada, Polo Ralph Lauren, Tom Ford, Tommy Bahama, Versace en Yves Saint Laurent.

Brioni
Luxe