• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Belangrijke Commerciële Printtrends voor Herfst/Winter 2016-17

Belangrijke Commerciële Printtrends voor Herfst/Winter 2016-17

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Fashion

Met het begin van het herfst/winter 2015-16 seizoen, breken inspirerende nieuwe print- en motieftrends aan in de damesmode. Pretty Petal is een mooi, uiterst vrouwelijk herfst/winter bloemmotief. Bloesems variëren van verfijnd tot rijk versierd, met roze en paarse tinten die het motief van een vleugje extra vrouwelijkheid voorzien. Aanvankelijk voorspeld voor de consument voor herfst/winter 2015-16, heeft Pretty Petal zich sindsdien ontwikkeld tot een essentiële commerciële trend die ook in herfst/winter 2016-17 een vaste plek heeft. Deze week presenteren de trendexperts van Trendstop.com de lezers van FashionUnited met een diepere commerciële analyse van Pretty Petal, waarmee de ontwikkeling van de trend wordt aangetoond aan de hand van nieuwe voorbeelden uit de retail en streetstyle beelden.

Pretty Petal

Een aantal op de trendgevoelige ontwerpers pakten deze trend als eerste in hun herfst/najaarscollecties. Antonio Marras paste uitgesproken grafische bloemen toe op tricot, met zacht roze tonen die mooie contrasten vormden met zwart voor een sfeervolle romantische look. Het merk Les Copains koos voor een meer abstracte esthetiek met gedempte, schilderachtige bloemen, terwijl MSGM het traditionele bloemenmotief een update gaf door het te vervormen.

Op straat pasten de trendsetters in Parijs de Pretty Petal look toe op hun eigen ensembles. Een belangrijke look voor bovenkleding zijn statementjassen met aquarel-achtige bloemen op een achtergrond van pastel of puur wit, af en toe voorzien van tastbare stoffen om de aaibaarheidsfactor te verhogen. Digitale rozenprints bieden een hedendaags alternatief, geblokt met contrasterende motieven.

In de retail zien we dat de Pretty Petal trend invloed begint uit te oefenen op de ontwerpen van een aantal belangrijke merken in een aantal verschillende sectoren. Michael Kors onthult een luxe look met sjieke roze en fuchsia bloesems op een vrouwelijk jurk, terwijl witte hakken bij Printemps elegant overkomen met een print van rode rozen. Op de highstreet combineert fast fashion retailer Primark een pet voorzien van een veelkleurig bloemenmotief met een schone, witte rand.

Tenslotte heeft deze trend ook de inspirerende etalages van diverse winkels bereikt. Vorige week werkte het Londense warenhuis Selfridges samen met Apple Watch aan een ambitieus project van 24 etalages, ieder geïnspireerd door een acht bloemen. In totaal werden bijna 6.000 bloemen gebruikt, gemaakt van ambachtelijk hars of 3D printmaterialen, waarmee een uitgesproken statement werd gemaakt met pasteltinten, verfijnde vormen en mooie bloemblaadjes.

Lezers van FashionUnited ontvangen een gratis exemplaar van het complete Fall/Winter 2015-16 Print Forecast Report van Trendstop, met essentiële nieuwe trends waarmee categorieën zoals multi-applicaties, strepen en ruiten, breisels en prints kunnen worden vernieuwd. Klik op de banner voor uw gratis rapport.

Trendstop is een van 's wereld's meest vooraanstaande trendadviesbureaus op het gebied van mode, bekend vanwege zijn inzichtelijke trendanalyses en prognoses. Trendstop.com rekent H&M, Primark, Forever21, Zalando, Geox, Evisu, Hugo Boss, L'Oreal en MTV tot zijn klanten.

Foto’s via Trendstop.com: Antonio Marras, Les Copains, MSGM, all en herfst/winter 2014-15, Paris Street Style, Michael Kors, Printemps, Primark, allen voorjaar/zomer 2015, Apple Watch etalage in Selfridges Londen, 2015.

Trendstop