Balmain is H&M’s meest succesvolle samenwerking ooit

Lange wachtrijen, uren kamperen voor de deur en zelfs een overbelaste webshop: hoewel klanten van de Balmain X H&M collectie afgelopen donderdag misschien niet de meest ideale winkelervaring hebben beleefd, was de Zweedse modeketen zelf uitermate tevreden met het behaalde resultaat. Sterker nog, de samenwerking met Balmain is H&M’s meest succesvolle designersamenwerking ooit. Dat heeft het bedrijf laten weten.

”De belangstelling voor de lancering van de Balmain collectie heeft alle eerdere samenwerkingen van H&M overtroffen,” zegt Hacan Andersson, woordvoerder van H&M, tegenover Bloomberg. “Veel klanten gingen vroeg in de rij staan om de artikelen te kunnen kopen. De meeste producten waren al snel uitverkocht.” Andersson weigerde exacte cijfers bekend te maken.

Sommige winkels werden bestormd zodra de deuren openden. Op Regent Street in Londen ontstonden kleine vechtpartijen en in Sydney stonden mensen urenlang in de stromende regen. In andere filialen, waaronder in New York, mochten steeds kleine groepen voor slechts een kwartier naar binnen. Online shoppers hadden het niet veel makkelijker. De webwinkel kon de hoeveelheid klanten niet aan en was tot in de middag overbelast. Na urenlang foutmeldingen waren de meeste artikelen binnen enkele minuten uitverkocht.

In Nederland konden modefanaten de Balmain X H&M collectie vorige week dinsdag al bekijken, tegelijk met de officiële opening van de H&M flagshipstore in Den Haag, in het voormalige pand van Maison de Bonnetrie. Bekijk hier de 1-minuut-durige video tour door het nieuwe filiaal.

Benieuwd naar eerdere samenwerkingen van H&M? Klik dan hier voor een volledig overzicht.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN