• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Baldessarini verkocht aan naamgever

Baldessarini verkocht aan naamgever

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

BaldessariniHugo Boss heeft zijn luxe herenmodemerk Baldessarini verkocht aan de naamgever en oud-directeur van het bedrijf Werner Baldessarini. De overdracht zal op 1 september aanstaande officieel worden. Hoeveel geld met de transactie is gemoeid, is niet bekendgemaakt. In 2005 boekte Baldessarini een omzet van 17,4 miljoen euro. De BOSS Selection lijn is voortaan het enige premium luxemerk binnen het Duitse concern. De nieuwe eigenaar van Baldessarini is op zoek naar investeerders om het merk verder uit te bouwen.

Het luxe herenmodemerk Baldessarini werd in 1993 opgericht door Hugo Boss en vernoemd naar hoofdontwerper Werner Baldessarini. Baldessarini droeg 30 jaar lang de creatieve leiding van Hugo Boss. In 1996 ontving hij de Michael Award en werd uitgeroepen tot de beste designer voor mannenmode. In 1999 werd de eerste flagshipstore in Amsterdam geopend, waar zowel de collectie van Baldessarini als die van Hugo Boss wordt verkocht. In 2002 trok Werner Baldessarini zich terug als directeur, maar hij verdween niet uit het zicht. Zo bleef de ontwerper betrokken bij de creatieve invulling van het merk totdat het in 2004 volledig door Hugo Boss werd ingelijfd. In interviews zei hij vaak dat Hugo Boss dan wel het merkrecht bezat, maar dat het naamrecht van het merk zijn eigendom was.

Al in januari van dit jaar kondigde Hugo Boss aan het merk na afronding van de zomercollectie 2007 te willen verkopen. Volgens berichten in de Duitse media zouden onder meer de modeketen Ahlers en de oud-Adidas topman Robert Louis-Dreyfus interesse hebben getoond.

Hugo Boss doet alleen de kledinglijn van Baldessarini van de hand. De geurlijn, die in licentie is gegeven aan Proctor & Gamble, blijft eigendom van Hugo Boss. De Baldessarini eau de cologne, die in oktober 2002 werd gelanceerd met de beroemde slogan 'Seperates The Men From The Boys' sleepte maar liefst drie Fifi Awards in de wacht voor beste geur, beste verpakking in 2003 en het jaar daarop ook voor de beste advertentiecampagne.

Boss