Armani stopt met bont

Modehuis Armani stopt met de verkoop van bont. Vanaf de herfstcollectie 2016 zal het luxelabel volledig bontvrij zijn, en dat geldt voor alle modelijnen. Dat is vastgelegd in een overeenkomst met The Humane Society en de Fur free Alliance.

Giorgio Armani: “Ik ben verheugd aan te kondigen dat de Armani Group zich er op heeft toegelegd het gebruik van bont in de collecties af te schaffen. Technologische innovaties hebben er de afgelopen jaren toe geleid dat er geweldige alternatieven beschikbaar zijn die het gebruik van bont overbodig maken. Mijn bedrijf zet met deze beslissing een grote stap vooruit in de bescherming van, en de zorg voor het milieu en dieren.” Het Italiaanse modehuis verkocht onder andere konijnenbont. Andere merken die de overeenkomst ook al tekenden zijn onder meer Hugo Boss, Tommy Hilfiger, Calvin Klein en Stella McCartney.

Joh Vinding, voorzitter van Fur Free Alliance: “Armani’s bontvrijverklaring bewijst dat modeontwerpers en consumenten creatieve vrijheid en luxe kunnen hebben zonder dierenleed. De heer Armani is al decennia lang een trendsetter binnen de mode-industrie, en deze nieuwe stap laat zien dat mededogen en innovatie de toekomst van de mode zijn.”

Nicole van Gemert, directeur van de Nederlandse Bont voor Dieren is blij met Armani’s besluit.“In de mode-industrie wordt gelukkig steeds meer waarde gehecht aan dierenwelzijn en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Bont is een onnodig modeproduct dat altijd gepaard gaat met veel dierenleed. Het is geweldig dat steeds meer modehuizen stoppen met de martelmode en kiezen voor diervriendelijke alternatieven,” stelt ze in een reactie.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN