De advertentie campagne van Armani Junior is als te prikkelend ervaren. 'Pedoseksuelen zouden er door kunnen worden aangemoedigd', is rechterlijk besloten. De advertentie toont het beeld van een langharig kind, gekleed in slechts een oversized baggy jeans en een halsketting. Een advertentie-commissie zou al 74 klachten hebben ontvangen nadat de advertentie in een tijdschrift, dat werd geleverd bij The Times, heeft gestaan. De meeste klachten maken melding van 'exploitatie' van het kind. Anderen vonden het 'aanstootgevend' omdat het kinderen seksualiseert en het hen aanmoedigt zich als volwassenen te gedragen. De advertentie-commissie ASA vond dat de campagne moest worden teruggetrokken omdat het gender van het model ambivalent, het is niet duidelijk of het een jongen of een meisje is. Bovendien trekt de houding de aandacht naar seksualiteit en daarom zou het 'serieus of breed als aanstootgevend worden ervaren'. Orthet Ltd, het bedrijf dat de licentie in bezit heeft van de Armani Junior-lijn, is akkoord gegaan met de terugtrekking van de advertentie. ASA heeft hen het advies gegeven eerst contact op te nemen met de advertentie-commissie alvorens een nieuwe advertentie te plaatsen.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN