Alexander Wang viert tienjarig bestaan met capsulecollectie

Om het tienjarig jubileum van zijn label te vieren heeft modeontwerper Alexander Wang, die onlangs opstapte bij Balenciaga de tien populairste stukken uit eerdere collecties opnieuw gelanceerd. Daarnaast heeft de ontwerper enkele kledingstukken ontworpen voor het goede doel Do Something.

De tien items uit de verjaardagscollectie werden gekozen door fans van Wang. Op de website van Alexander Wang konden bezoekers stemmen op de items die zij graag terug zouden willen zien. De uiteindelijke capsulecollectie bevat enkel zwarte items uit de lente- en herfstcollecties die de ontwerper tussen 2007 en 2011 presenteerde. Een paar voorbeelden van items zijn een oversized wollen trui met ritsen, leren shorts en een korte jersey jurk met een open rug en een plissérok. Prijzen variëren van 595 dollar (530 euro) voor een jurkje tot 2.995 dollar (2668 euro) voor een leren jas met bont.

Verder heeft de ontwerper een T-shirt en een capuchontrui ontworpen om Do Something te steunen: een organisatie die sociale verandering op lokaal niveau nastreeft. Voorbeelden van campagnes van Do Something zijn de inzameling van speeltjes voor asielhonden en het maken van kleurboeken voor kinderen in het ziekenhuis. Het T-shirt dat Wang ontwierp is te koop voor 45 dollar en de capuchontrui kost 85 dollar, wat omgerekend ongeveer neerkomt op respectievelijk 40 en 76 euro.

Alexander Wang heeft meer dan honderd verkooppunten in 25 landen wereldwijd. Zowel de capsulecollectie als de Do Something-lijn zijn verkrijgbaar in de webshop van het merk en bij zijn eigen winkels.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN