Adidas-Salomon heeft bij de presentatie van zijn resultaten over het tweede kwartaal zijn winstprognose verhoogd. De Duitse fabrikant van sportartikelen gaat dit jaar uit van een winstgroei van zo'n 20%. Eerder was dit percentage gesteld tussen de 10 en 15%. Adidas-Salomon gaat daarbij uit van een omzetgroei van 3 tot 5% en een brutomarge die boven de 45% uitkomt.

De nettowinst verbeterde het afgelopen kwartaal van 32 naar 44 miljoen euro. Analisten hadden op maximaal 40 miljoen euro gerekend. Het bedrijfsresultaat klom van 62 naar 92 miljoen euro. De omzet steeg met 5,5% tot 1,47 miljard euro, de brutomarge van 44,8 naar 48,4%.

De grote sportmerken - Adidas is de grootste van Europa - liggen goed in de markt. Puma en Nike lieten eerder al beter dan verwachte resultaten over het tweede kwartaal zien. Adidas presteert op de beurs ook beter dan andere bedrijven die zich op de Europese consument richten. Het concern heeft wel gewaarschuwd voor minder goede resultaten in de tweede helft van dit jaar.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN