Adidas heeft over de eerste helft van het boekjaar zowel zijn inkomsten als de winst zien toenemen en heeft de prognoses voor het hele jaar bevestigd. De Duitse sportgigant kampt wel met tegenvallende resultaten op de anders zo lucratieve Noord-Amerikaanse markt, de thuismarkt van Adidas' grootste concurrent Nike. Adidas heeft aangegeven dat vooral de voororders uit Noord-Amerika sterk tegenvallen, als gevolg van de "extreem slechte situatie in de retail". Concurrent Nike maakte eerder deze week bekend in Amerika met hetzelfde probleem te kampen.

Herbert Hainer, directeur Adidas-Salomon, heeft de verwachte verkoopstijging van 5% bevestigd en een inkomstengroei van tussen de 10 en 15% voor 2003. Europa blijft de belangrijkste groeimarkt voor het merk. Hainer liet weten dat de verkoop hier sterker dan verwacht is gegroeid. Ook voor Azië worden sterke groeicijfers gerapporteerd, terwijl het in Amerika en Canada onverminderd slecht blijft gaan. Hainer verwacht dat deze markt iets zal aantrekken, maar niet dat de verkoop veel zal stijgen. "Binnenkort zal het Amerikaanse publiek steeds meer topatleten in Adidas-producten gaan zien, bovendien zullen nieuwe producten worden geïntroduceerd," aldus de directeur.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN