• Home
  • Nieuws
  • Fashion
  • Achterstand internetshops UK

Achterstand internetshops UK

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Britse consumenten zijn in 2004 vaker en meer online gaan kopen. Ook groeit het aantal producten dat zij via internet aanschaffen. Retailers spelen echter onvoldoende op deze trend in. Volgens cijfers van MORI Financial Services en Royal Mail zegt 44% van de Britse bevolking in 2004 online producten te hebben gekocht. In 2001 was dat nog 41%. Hoewel boeken, cd`s en kleding nog steeds de populairste artikelen zijn, groeien ook andere productcategorieen. Consumenten gaven volgens de Interactive Media Retail Group in november en december 2004 zo'n £4 miljard online uit. Dat is 64% meer dan in dezelfde periode van 2003. Eind 2004 bleek dat online winkelen 26 keer sneller was gegroeid dan traditioneel winkelen. In totaal kwamen de online verkopen in 2004 uit op £40 miljard.

Consumenten hebben allerlei redenen om online te winkelen. Ze noemen vooral convenience, veel keus, makkelijk in te winnen advies en voldoende informatie over de aan te schaffen producten. Bovendien zijn de prijzen online vaak lager. Vrouwen kopen vaker online dan mannen. Terwijl 25% van de vrouwen wel eens kleding online koopt, is dat bij mannen 12%. Wel kopen mannen vaker pc`s online en computers zijn de snelst groeiende categorie producten.

Tot nu toe is de groei in online winkelen grotendeels te danken aan de vraag uit de markt. Om te kunnen profiteren van de trend dient de detailhandel zich te bezinnen over de eigen rol in de interneteconomie. De dienstverlening van de online handel moet verbeteren, bedrijven zullen moeten investeren in betere websites en de voorraden moeten voldoende zijn om aan de vraag op piekdagen te voldoen. (Bron: Marketing Week)

WEBSHOP